![]() |
סה"כ עותקים | 1 | |||
![]() |
עותקים זמינים | 1 | |||
![]() |
מספר פריט | 851 | |||
![]() |
מאגר | מאגר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים | |||
![]() |
סוג חומר | מחקר | |||
![]() |
כותר | בחינת הפוטנציאל הבטיחותי של מערכות בטיחות אלקטרוניות נבחרות | ![]() |
פריטים דומים | |
![]() |
מחבר | בכור, שלמה | ![]() |
פריטים דומים | |
![]() |
מחבר | גיטלמן, ויקטוריה | ![]() |
פריטים דומים | |
![]() |
מחבר | חן, שרית | ![]() |
פריטים דומים | |
![]() |
מחבר | גנאים, מוחמד | ![]() |
פריטים דומים | |
![]() |
מוציא לאור | המכון לחקר התחבורה - הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל | ![]() |
פריטים דומים | |
![]() |
מקום הוצאה | חיפה | |||
![]() |
שנה עברית | תשע"ו | |||
![]() |
שנה לועזית | 2015 | |||
![]() |
שנה לחיפוש | 2015 | |||
![]() |
תאריך לחיפוש | 01/01/2009 | ![]() |
פריטים דומים | |
![]() |
עמודים | 124 ע' | |||
![]() |
תאורת | צילומים | ![]() |
פריטים דומים | |
![]() |
תאורת | טבלאות | ![]() |
פריטים דומים | |
![]() |
שפה | עברית | |||
![]() |
מיקום בספריה | בספריה הוירטואלית (לא קיים עותק מודפס) | ![]() |
פריטים דומים | |
![]() |
סוג חומר לתצוגה | מחקר |

מחקר זה בא לבחון את הפוטנציאל הבטיחותי של שש מערכות בטיחות אלקטרונית התרעה על מהירות חריגה בעקומה (CSW - Curve Speed Warning ), תמיכה לסטייה מנתיב (Lane Change Assistant- LCA), בקרת שיוט אדפטיבית (ACC - Adaptive Cruise Control ), מערכת בלימת חירום למניעת פגיעה בהולך רגל במסלול הנסיעה (PCV - Pre-Crash Protection of Vulnerable Road Users ), התרעה על הרדמות נהג (Drowsy Driver Warning System DDM - ) ומערכת לראיית לילה (NIV – Night Vision).
התוצאות מצביעות על תרומה בטיחותית מובהקת של המערכות כאשר מערכת LCA מצטיירת כיעילה ביותר על-פי חיסכון בהרוגים ונפגעים, מערכת PCV נמצאת במקום השני ומערכת ACC במקום השלישי. למערכת DDM מיוחס פוטנציאל מסוים של חסכון בנפגעים בלבד כאשר השפעתה על הרוגים קטנה מאוד, בעוד שעבור מערכות NIV, CSW פוטנציאל החיסכון הן בהרוגים והן בנפגעים הוא קטן מאוד.
במסגרת המחקר בוצע גם סקר בשיטת העדפות מוצהרות שמטרתו להעריך את הנכונות של נהגים בארץ לשלם על המערכות שנבחנו. מהסקר עולה כי הנכונות לשלם הגבוהה ביותר היא עבור המערכות LCA ו-PCV והנמוכה ביותר עבור CSW ו-DDM. ניתן לשער כי המשיבים מודעים לבעיית הולכי הרגל ולכן הנכונות לשלם עבור מערכת זו גבוהה יותר. כמו כן, מערכת LCA היא המוכרת ביותר לציבור הנהגים ביחס ליתר המערכות וייתכן ועובדה זו באה לידי ביטוי בנכונות לשלם עבור המערכת הזו את המחיר הגבוה ביותר.
סגור
קישורי מולטימדיה
![]() |
Full PhD_for Rashut_030610.pdf מולטימדיה - תיאור: Full PhD_for Rashut_030610.pdf |
נושאים
תאריך קישור: 07/07/2010 |
תאריך קישור: 07/07/2010 |
תאריך קישור: 07/07/2010 |